Abonnemang och priser

Abonnemang och priser

Här hittar du information om våra abonnemang och priser för dig som är privatkund och bor i villa. 

Det finns flera olika renhållningsabonnemang som du kan välja mellan. Välj det alternativ som passar just dina förhållanden bäst. Om du vill kan du ändra eller lägga till något i ditt befintliga abonnemang.

Våra vanligaste abonnemang och priser

Abonnemangen skiljer sig något mellan de olika kommunerna. Välj därför kommun i listan för att kunna läsa mer om vilka abonnemang och priser som gäller där.

Vanliga frågor och svar om ditt abonnemang

Där det finns en fastighet ska det även finnas renhållning. Fastighetsägaren är den som är betalningsskyldig för renhållning. Avgift ska betalas för den insamling, transport, återvinning och bortskaffande av avfall som utförs genom kommunens försorg och i enlighet med de föreskrifter som kommunen har meddelat med stöd av miljöbalken.

Dispens

Alla undantag från renhållningsordningen  hanteras av din kommun.  Om du t.ex. vill ha uppehåll under en period,  kompostera ditt eget matavfall eller dela kärl med en granne kan du ansöka om dispens  hos din kommun. Mer information hittar du hos din kommun:

Bjuv
Båstad
Helsingborg
Höganäs
Åstorp
Ängelholm

Om ingen är folkbokförd på en fastighet och det endast används för fritidsändamål räknas det som ett fritidsboende och du kan välja ett abonnemang för fritidsboende. Annars måste du ha ett abonnemang för permanentboende.

Vi kan hämta kärl 50 meter in från tomtgräns/plats där sopbilen normalt stannar men det kostar extra. Hela dragvägen måste också vara hårdgjord och godkänd för att rulla kärl på. Trädgårdskärl och 1000-liters kärl måste placeras precis vid tomtgräns i anslutning till där sopbilen stannar.

Vill du inte betala extra för ditt avfallsbonnemang måste ditt första kärl vara placerat max 2 meter in.  Kärl placerade som bilderna nedan kostar inget extra. Kostnaden för dragväg skiljer sig åt beroende på vilken kommun du har avfallsabonnemang i.

Läs mer i  avfallstaxan för din kommun.

Ditt kundnummer hittar du på din faktura, längst upp till höger. Har du ingen faktura tillgänglig kan du kontakta kundservice på 042-400 13 40.

Tips!
Du behöver inte fylla i ditt kundnummer för att göra bokningar på hemsidan. Det räcker med adressen till aktuell fastighet.

Återvinningspremie är en premie/miljörabatt som återbetalas till våra kunder med två fyrfackskärl. På din fakturaspecifikation kan du se hur mycket du fått i återbetalning. Premiens storlek beror på de intäkter NSR får vid försäljning av insamlade förpackningar och tidningar. Premien kan därför variera från år till år.

Om du har bytt abonnemang kommer vi att korrigera detta på nästa faktura. Betala den faktura du har fått och kontrollera så att nästa faktura stämmer.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of eslov.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.

Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close popup window