Om ditt kärl går sönder
Här får du reda på vad du ska göra ifall ditt kärl går sönder.
Du kan anmäla ett trasigt kärl till oss genom att fylla i vårt formulär eller via telefon 042-400 13 40.
Om kärlet går sönder i samband med tömning
Om kärlet går sönder i samband med tömning ska detta rapporteras in till vår kundservice av chauffören som tömde kärlet. NSR står för reparationen av kärlet. Det kan vara bra att kontakta vår kundservice för att vara säker på att en reparation är beställd.
Om kärlet går sönder på grund av något du orsakat
Om kärlet går sönder för att du till exempel lagt något varmt i kärlet eller du råkat backa på kärlet är det du som står för kostnaden för reparation eller byte av kärl. Detsamma gäller om du glömt att stormsäkra och kärlet blåst bort. I vissa fall täcks kostnaden av din hemförsäkring. Reparation eller byte av kärlet beställer du hos vår kundservice.
Frågor och svar om ditt sopkärl
Här ser du de vanligaste frågorna och svaren som handlar om ditt sopkärl och hur du tar hand om det.