Från och med april har våra fakturor ett nytt utseende.

Läs mer
Gå direkt till innehåll
NSR AB
Sök

Flyttanmälan

Innan du flyttar måste du alltid meddela oss att ägarbyte ska ske. Du meddelar oss genom att skicka in en av de blanketter som du hittar på den här sidan.

Om du har köpt eller sålt en fastighet

Om du har köpt eller sålt en fastighet ska köpare och säljare gemensamt fylla i blanketten för ägarbyte och skicka till oss. Kärlen tillhör fastigheten och tas över av den nya ägaren.

Ägarbytesblankett för privatpersoner
Ägarbytesblankett för företag

Du som flyttar ut:

  • Lämna kvar matavfallspåsar och påshållare.
  • Eventuella dispenser som du fått för fastigheten upphör att gälla i samband med ägarbytet.

Du som flyttar in:

  • Du har rätt att byta abonnemang utan kostnad om du meddelar oss inom två månader från det datum du fått tillträde till fastigheten.
  • Om den förra ägaren haft någon typ av dispens gällande avfallshanteringen, så upphör den att gälla i samband med ägarbytet.

Om du ska flytta in i ett helt nybyggt hus

Om du ska flytta in ett hus som är helt nybyggt eller som saknar avfallsabonnemang måste du senast en månad före inflyttning fylla i blanketten för nytecknande av abonnemang och meddela oss vilken typ av abonnemang du vill ha:

Blankett för nytecknande av abonnemang privatpersoner
Blankett för nytecknande av bonnemang företag

Hyr du ut din fastighet?

Det är alltid du som fastighetsägare som ska stå som ägare av abonnemanget hos oss. Om du vill att fakturan ska gå direkt till din hyresgäst kan du fylla i en blankett för överenskommelse gällande fakturering.

Vill du ändra vem som står på abonnemanget hos NSR?

Vill du ändra vem som står som kund hos NSR går det bra att fylla i  blanketten för namnbyte. Namnbyte kan vara aktuellt vid till exempel separation och skilsmässa och den som tidigare stått på abonnemanget flyttar. Då behåller du samma kundnummer och betalningsvillkor som tidigare.

Abonnemang och priser

Här hittar du information om våra abonnemang och priser för dig som är privatkund och bor i villa. 

Kontakta oss

Växel: 042-400 13 00
Kundservice: 042-400 13 40
E-post: kundservice@nsr.se

Kundservice öppettider

Måndag-onsdag 08.15-16.15
Torsdag 08.15-15.00
Fredag 08.15-16.15
Lunchstängt 12.00-12.30

E-tjänster

Samtliga e-tjänster och blanketter
Anmäl dig till våra digitala utskick

Postadress

NSR AB
251 89 Helsingborg

Besöksadress

Hjortshögsvägen 1
254 64 Helsingborg
Hitta till oss

Organisationsnummer

556217-4580

Snabblänkar