Viktig information för dig som har autogiro

Läs mer

Från och med april har våra fakturor ett nytt utseende.

Läs mer
Gå direkt till innehåll
NSR AB
Sök

Ändra i ditt abonnemang

Här kan du  göra ändringar i ditt abonnemang, som till exempel lägga till eller ändra storlek på dina kärl eller lägga till ett trädgårdskärl.

För att göra ändringarna fyller du i formuläret längre ner på sidan.

Tänk på att

  • Vid ägarbyte kan ändringar genomföras först efter att vi tagit emot en ägarbytesblankett  och överlåtelsedatumet passerats.
    Ägarbytesblankett för privatpersoner
    Ägarbytesblankett för företag
  • Om du har flyttat, får du som ny ägare ändra i ditt abonnemang utan avgift, två månader från överlåtelsedatum.
  • Vid ägarbyte får du automatiskt ett standardabonnemang.
  • Vi tar ut en avgift vid vissa abonnemangsändringar, se prislistan här nedanför:

Prislista för abonnemangsändringar

Observera att  om du har flyttat, så får du som ny ägare ändra i ditt abonnemang utan avgift, två månader från överlåtelsedatum.

AbonnemangsändringPer tillfällePer kärl
Nytecknande av abonnemang eller ny fraktion0 kr0 kr
Byte till fyrfackskärl0 kr0 kr
Avsluta abonnemang200 kr100 kr
Utöka abonnemang (fler kärl)200 kr0 kr
Byta kärlstorlek200 kr100 kr
Minska abonnemang (färre kärl)200 kr100 kr
Återstart, vilande abonnemang200 kr0 kr

Gör dina ändringar här

Formulär för abonnemangsändringar

Kundnumret hittar du på din faktura

Beskriv abonnemangsändringen som du vill göra

Godkännande

I våra formulär samlar vi in de uppgifter du angivit för att kunna leverera våra tjänster och hantera felanmälningar och kundsupport. Behandlingen av uppgifterna sker i enlighet med gällande lagstiftning. Läs mer om hur NSR hanterar personuppgifter på www.nsr.se/om-den-har-webbplatsen/gdpr.

Abonnemang och priser

Här hittar du information om våra abonnemang och priser för dig som är privatkund och bor i villa. 

Vanliga frågor och svar om ditt abonnemang

Ja, det kan du. Vi tar då ut en avgift för detta. Men du kan även hämta beställningen själv på Makadamgatan 8 i Helsingborg. Om du har fastigheter i Ängelholm, Båstad, Bjuv, eller Åstorp kan vi leverera beställningen till återvinningscentralen, så kan du hämta där. Lägg din beställning på kundsevice@nsr.se eller kontakta kundservice på 042-400 13 40.

I samband med storhelger som midsommarafton, julafton och nyårsafton kan tömningsdagarna tillfälligt ändras. Här kan du ser vårt helgschema för hela året.

Tillfälligt ändrade tömningsdagar i samband med storhelger presenteras på vår hemsida eller aviseras via det digitala nyhetsbrevet som kommer ut 4 ggr/år. Vi brukar även annonsera i traditionella och sociala medier. Som kund är du själv ansvarig att hålla reda på om just du har ändrade tömningsdagar.

Du som äger en villa kan få information om tillfälligt ändrade tömningsdagar genom att ansluta dig till vår gratistjänst SMS-påminnelse. Då får du alltid ett SMS kvällen innan det är dags för tömning.

Trädgårdskärl töms vecka 9-47 eller vecka 10-48 beroende på om du har tömning udda eller jämn vecka. I Båstads kommun kan kunder med tömning var fjärde vecka få tömt vecka 9-45 eller vecka 10-46.

När töms mitt kärl?

Om du har glömt din tömningsdag, kontakta vår kundservice på 042-400 13 40, kundservice@nsr.se eller sök upp din tömningsdag i vår tömningskalender. Det enklaste sättet att komma ihåg när det är dags att ställa ut kärlet, är att du ansluter dig till vår gratistjänst SMS-påminnelse (gäller ännu inte boende i Höganäs kommun).Då får du ett SMS dagen innan det är dags för tömning. Vi har ingen möjlighet att skriva ut alla tömningsdagar på denna sidan.

Vilken tid ska kärlet stå ute?

Trädgårdskärl töms mellan klockan 6.00 och 22.00. Kärlet måste på tömningsdagen vara placerat precis vid tomtgräns intill allmän väg där renhållningsfordonet kan stanna.

Läs mer om trädgårdsavfall

Ditt kärl töms mellan 6:00-22:00. Bor du i villa kan du söka i vår tömningskalender. Där får du en tömningskalender för hela året. Du kan även hitta dina nästkommande tömningsdagar på Mina sidor ( gäller företag och privatpersoner).

Det enklaste sättet att komma ihåg när det är dags att ställa ut kärlet, är att du ansluter dig till vår gratistjänst SMS-påminnelse.  Då får du ett SMS dagen innan det är dags för tömning. SMS tjänsten gäller enbart privatpersoner.  Du kan anmäla dig till SMS påminnelse genom att mail till kundservice@nsr.se eller ringa kundservice på 042-400 13 40.

Gå en runda i ditt område/gata och se om det kanske har hamnat hos en granne eller står längre ner på gatan. Om du inte hittar det, kontakta kundservice på kundservice@nsr.se eller ring 042-400 13 40. Eftersom du hyr kärlet i ditt abonnemang, blir du skyldig att ersätta det om det försvinner eller om det blir förstört, till exempel om det brinner upp.

Där det finns en fastighet ska det även finnas renhållning. Fastighetsägaren är den som är betalningsskyldig för renhållning. Avgift ska betalas för den insamling, transport, återvinning och bortskaffande av avfall som utförs genom kommunens försorg och i enlighet med de föreskrifter som kommunen har meddelat med stöd av miljöbalken.

Dispens

Alla undantag från renhållningsordningen  hanteras av din kommun.  Om du t.ex. vill ha uppehåll under en period,  kompostera ditt eget matavfall eller dela kärl med en granne kan du ansöka om dispens  hos din kommun. Mer information hittar du hos din kommun.

Om ingen är folkbokförd på en fastighet och det endast används för fritidsändamål räknas det som ett fritidsboende och du kan välja ett abonnemang för fritidsboende. Annars måste du ha ett abonnemang för permanentboende.

Grundavgift utgår för alla fastigheter. Grundavgiften täcker kostnader för din avfallshantering som omfattar kundservice, information, fakturering, planering, utveckling, återvinningsstation och återvinningscentral.  I grundavgiften för villahushåll ingår även hämtning av grovavfall och i vissa kommuner även mjukplastförpackningar.

Om du har bytt abonnemang kommer vi att korrigera detta på nästa faktura. Betala den faktura du har fått och kontrollera så att nästa faktura stämmer.

Kontakta oss

Växel: 042-400 13 00
Kundservice: 042-400 13 40
E-post: kundservice@nsr.se

Kundservice öppettider

Måndag-onsdag 08.15-16.15
Torsdag 08.15-15.00
Fredag 08.15-16.15
Lunchstängt 12.00-12.30

E-tjänster

Samtliga e-tjänster och blanketter
Anmäl dig till våra digitala utskick

Postadress

NSR AB
251 89 Helsingborg

Besöksadress

Hjortshögsvägen 1
254 64 Helsingborg
Hitta till oss

Organisationsnummer

556217-4580

Snabblänkar