Våra fakturor har nytt utseende
Från den 1 april har våra fakturor ett nytt utseende. Bland annat kommer fakturaspecifikationen direkt på första sidan och fakturanummer och OCR är inte längre samma nummer.
Det är inga stora skillnader i utseendet, vi använder ett annat typsnitt och fakturan ser lite mer komprimerad ut eftersom vi flyttat upp specifikationen. Förhoppningsvis är det lättare att få en överblick med allt på samma sida. Vi har fortfarande samma bankgiro och plusgiro.
Nytt sätt att räkna ut månadskostnaden
En annan förändring är att vi nu räknar ut kostnaden per månad på ett annat sätt. Tidigare räknades beloppet ut per dag i fakturaperioden. Vilket innebar att du till exempel betalade mindre i februari än i januari. Nu fördelas årskostnaden jämnt över året, oavsett hur många dagar varje fakturaperiod innehåller.
Samma förändring gäller för trädgårdskärl, men precis som tidigare fördelas kostnaden för trädgårdskärl inte över hela året utan över perioden vi tömmer kärlet (vecka 9-48).
Du kan alltid se din faktura på mina sidor
Om du är osäker på om din faktura stämmer kan du alltid kontrollera den genom att logga in på mina sidor och jämföra. Om du har pappersfaktura kan du även kontrollera utseendet genom att klicka upp exemplen i länkarna här under.
Har du frågor om din faktura kan du kolla vår sida för frågor och svar om din faktura. Om din fundering inte finns med är du välkommen att kontakta vår kundservice.
Har du frågor om din faktura?
Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna kring våra fakturor, exempelvis hur du ändrar fakturaadress eller skaffar e-faktura.
Mina sidor
På Mina sidor kan du logga in för att se uppgifter om ditt abonnemang, vilka kärltyper du har, hur ofta du har tömning, om/när ditt kärl blivit tömt samt dina fakturor.