Skaffa kundkort hos NSR
Med kundkort för företagare och föreningar betalar du enkelt i efterskott mot faktura. Kundkortet kan användas på alla NSR:s anläggningar och återvinningscentraler.
Är ni många som kör avfall kan ni få flera kundkort.
Så här ansöker du om kundkort
- Ladda ner och fyll i blanketten för ansökan om kundkort för företag (pdf).
- Läs igenom följande dokument, ALBA och ordningsregler för avfallslämnare.
- Skriv ut blanketten. Firmatecknaren ska signera.
- Scanna in blanketten och skicka med e-post till kundkort@nsr.se eller skicka med post till NSR AB, Kundansökan, 251 89 Helsingborg.
- När vi hanterat din ansökan får du ett mail. Det kan ta upp till två veckor innan ditt kort är färdigt.
- Hämta ut kortet eller korten på önskad återvinningscentral eller återvinningsanläggning. Observera att du måste legitimera dig.
Vi fakturerar två gånger i månaden
Vi fakturerar två gånger i månaden. En gång för dag 1 till dag 15 i månaden och en gång för dag 16-31.
Har du blivit av med ditt kundkort?
Kundkortet är en värdehandling och ska förvaras säkert. Om du tappar eller blir av med ditt kort anmäl detta snarast till kundkort@nsr.se. Ersättningskort kostar 200 kronor exklusive moms.
Behöver du inte ditt kundkort längre kan du lämna in det på någon av NSR:s anläggningar.
Kundportal
Du vet väl om att NSR har en kundportal för kunder på vågen? Där kan du hitta information om dina invägningar.
Tänk på att det bara är kunder hos NSR AB som kan använda portalen. Vill du ha ett inlogg till vår portal? Kontakta oss i så fall på vagadmin@nsr.se