Avfallshantering vid evenemang
NSR kan hjälpa till med avfallshanteringen vid olika typer av evenemang. Vid större event kan du boka vårt evenemangskit.
Om du ska anordna ett tillfälligt evenemang som till exempel en idrottstävling, fest, marknad eller annat event där många personer kommer att vistas tillfälligt, behöver du också tänka på hur du ska hantera avfallet som uppstår. Vi erbjuder en speciell evenemangstaxa som är anpassad för olika typer av evenemang. Vid evenemang där privatpersoner vistas, till exempel idrottsevenemang, marknader och större fester måste allt restavfall och matavfall som uppstår hämtas av NSR. Vi erbjuder enbart hämtning av matavfall, restavfall och tidningar/returpapper. Vi hämtar inte förpackningsavfall (exempelvis pappersförpackningar, plastförpackningar eller metallförpackningar). För att boka container för förpackningsavfall kan du vända dig till valfri privat aktör, men vi ger gärna tips och råd på hur ditt evenemang blir så hållbart som möjligt.
Tänk på att vara ute i god tid. För att boka, kontakta någon av våra avfallsrådgivare via växeln 042-400 13 00.
Evenemangstaxa
Avfallsslag | Hyra per kärl och dygn |
---|---|
Matavfall och tidningar | 10 kronor |
Restavfall | 20 kronor |
Utsättning, hemtagning och sluttömning (vardagar 8.00-16.00) | Avgift per kärl |
Matavfall och tidningar | 150 kronor |
Restavfall | 200 kronor |
Övriga tider | Offert |
Extratömning | Avgift per kärl |
Vardagar klockan 8.00-18.00 | 100 kronor |
Övriga tider | Offert |
Vid större evenemang eller om du vill ha containers, kontakta oss så får du en offert.
Evenemangskit
Vid större evenemang eller event kan du boka vårt evenemangskit. Det består av två containrar och två miljöstationer som kan användas tillsammans eller var för sig.