Digital nyckelhantering
För att förbättra både servicen och säkerheten har vi valt att börja använda en digital nyckel. Här får du reda på mer.
Med det nya systemet behöver chaufförerna bara ha koll på en nyckel istället för 14 000. Den digitala nyckeln fungerar bara under en begränsad tid, i ett förutbestämt arbetsområde och är obrukbar under övrig tid. Den korta tid som nyckeln är aktiv förhindrar att obehöriga kommer in i soprummen ifall nyckeln skulle komma på villovägar. Vi på NSR kan spärra nyckeln från vårt konto ifall det skulle behövas.
När du som fastighetsägare har godkänt installationen kommer Swedlock AB montera det digitala nyckelsystemet på din soprumsdörr. Efter installationen kommer både din gamla nyckel och vår nya digitala nyckel kunna öppna samma dörr.
Mer information
Du kan läsa mer om den digitala nyckeln i broschyren:
Sesam öppna dig – Ny nyckelhantering för ert soprum.
Du kan också lära dig mer i den här videon:
Så påverkas du
Du som fastighetsägare och dina hyresgäster kommer inte påverkas av bytet, ni öppnar soprummet precis som vanligt med den nyckel som ni redan har. Installationen innebär inget ingrepp i dörren och kräver ingen anslutning till el.
Vem tar kostnad för installationen?
Vi står för alla kostnader. Den nuvarande avgiften för låst dörr kvarstår.
Vad händer om du inte vill ha det nya nyckelsystemet?
För fastighetsägare som väljer att inte godkänna installation av Swedlocks system kommer avgiften för låsta dörrar att fördubblas.
Vad händer med de 14 000 nycklar NSR hanterat tidigare?
De nycklar som du lämnat åt oss att hantera kommer du att få hämta tillbaka. Vi meddelar dig var och när du kan hämta dina nycklar.
Så skickar du in ditt godkännande
Fyll i och skicka in nedan blankett tillsammans med en sammanställning över vilka fastigheter som godkännandet gäller för.
Godkännandeblankett för Sesam låssystem (pdf)
Blanketten och sammanställning skickas till:
NSR AB
251 89 Helsingborg
Märk kuvertet ”Sesam – nyckelhantering”