Från och med april har våra fakturor ett nytt utseende.

Läs mer
Gå direkt till innehåll
NSR AB
Sök

Övriga frågor och svar

Här hittar du svaren på övriga frågor.

Nej, NSR hyr inte ut container till privatpersoner.  Har du större avfallsmängder vid till exempel en renovering får du köra detta själv till återvinningscentralen eller anlita ett företag, då räknas det som verksamhetsavfall.

Du kan få alla våra jordprodukter som säljs i lösvikt (inte torvfri planteringsjord på säck) levererade hem till dig i en storsäck.  Storsäcken rymmer 800 liter  och kan fyllas med någon av våra jordsorter.

Du beställer hemleverans direkt hos vår entreprenör GDL på 042–400 13 31 som även levererar storsäcken hem till dig.  GDL har öppet vardagar 08.00–15.00, lunchstängt 12.00–13.00

Under högsäsong, som till exempel under våren, är det högt tryck på beställningar och leveranser hos GDL. Om du inte kommer fram via beställningstelefonen på grund av långa svarstider kan du ringa till NSR:s växel på telefon 042–400 13 00 för att lämna ett meddelande. Då ringer GDL upp dig istället.

Aktuella priser inklusive transport får du av GDL, som även skickar fakturan till dig.

Fler frågor och svar om vår jord

Vi anlitar Miljöverkstaden i Helsingborgs stad för all våran skolundervisning. De erbjuder skolprogram för alla tredjeklassare och åttondeklassare i Bjuv, Båstad, Helsingborg, Åstorp och Ängelholm kommun. NSR står för bussresa till och från vår återvinningsanläggning i Helsingborg.

Läs mer om Miljöverkstadens program och boka gärna in er skolklassen hos Miljöverkstaden,

Åk 3, Sopor i Retur

Åk 8, Avfall och Energi

Nej, det är inte en tjänst som vi kan erbjuda. Om du behöver ha tömt en oljeavskiljare får du vända dig till den privata marknaden.

Nej, NSR utför inte tvätt av kärl.  Om du inte vill tvätta dem själv kan du vända dig till en privat aktör som erbjuder denna tjänst. Sök på “Kärltvätt” på Internet.

Kontakta vår kundservice för att beställa nya dekaler till dina sopkärl genom att ringa 042-400 13 40 eller maila till kundservice@nsr.se. Du kan också beställa  nya dekaler till villakärl via vårt formulär för beställning av dekaler.  Där hittar du även hur dekalerna ska sitta.

Om ingen är folkbokförd på en fastighet och det endast används för fritidsändamål räknas det som ett fritidsboende och du kan välja ett abonnemang för fritidsboende. Annars måste du ha ett abonnemang för permanentboende.

Grundavgift utgår för alla fastigheter. Grundavgiften täcker kostnader för din avfallshantering som omfattar kundservice, information, fakturering, planering, utveckling, återvinningsstation och återvinningscentral.  I grundavgiften för villahushåll ingår även hämtning av grovavfall och i vissa kommuner även mjukplastförpackningar.

ÅVC-kort är ett kort för privatpersoner som kan användas för att checka in på alla NSR:s återvinningscentraler om man till exempel saknar svenskt körkort.  Du ansöker om ÅVC-kort vid ditt första besök på någon av våra återvinningscentraler och får ditt kort direkt.

Om du bor i villa måste du uppge ditt kundnummer hos NSR (se din senaste faktura).

Bor du i lägenhet uppger du telefonnummer till din hyresvärd, BRF eller samfällighet.

Blankett för ansökan om ÅVC-kort

Kontakta oss

Växel: 042-400 13 00
Kundservice: 042-400 13 40
E-post: kundservice@nsr.se

Kundservice öppettider

Måndag-onsdag 08.15-16.15
Torsdag 08.15-15.00
Fredag 08.15-16.15
Lunchstängt 12.00-12.30

E-tjänster

Samtliga e-tjänster och blanketter
Anmäl dig till våra digitala utskick

Postadress

NSR AB
251 89 Helsingborg

Besöksadress

Hjortshögsvägen 1
254 64 Helsingborg
Hitta till oss

Organisationsnummer

556217-4580

Snabblänkar