Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

NSR tar över renhållningen i Höganäs kommun

Från årsskiftet tar NSR AB över Höganäs kommuns renhållningsuppdrag. Beslutet fattades i Höganäs kommunfullmäktige den 31 mars 2016. Vid övertaget erbjuds chaufförer och kundservicemedarbetare att följa med och blir anställda av NSR. Sopbilarna fortsätter att vara stationerade i Höganäs.

För dig som kund kommer inget förändras när det gäller hur avfallshanteringen utförs. Det blir samma kärl, samma sortering och samma personal som tömmer dina kärl. Det nya är att du efter årsskiftet ska kontakta NSR:s kundservice om du har frågor om ditt abonnemang eller faktura, samt att renhållning respektive vatten och avlopp kommer på separata fakturor – en från NSR och en från Höganäs kommun.

Då töms ditt kärl

Du behåller samma tömningsdagar för mat- och restavfall som du har idag. Om du glömt vilka dagar det är kommer du att kunna hitta dem här på vår webbplats på samma sätt som du gjort på Höganäs kommuns webbplats. Tömning av återvinningsmaterial som glas, metall, tidningar och pappersförpackningar sker enligt det schema som du får från Höganäs kommun före nyår.

Förändrade tömningsdagar

I samband med helgdagar som jul, nyår, 1 maj och midsommar kan din tömningsdag tillfälligt ändras en dag fram eller en dag bakåt. Information om förändrade tömningsdagar kommer efter årsskiftet att finnas här på vår webbplats. Du får den även i vårt kundblad som går ut digitalt och med post tillsammans med fakturan samt i sociala medier. Tänk på att det är ditt ansvar att ta reda på om du har ändrad tömningsdag.

Regler och taxa är fortsatt kommunens ansvar

Ansvaret för beslut om renhållningsordning, avfallsplan och avfallstaxa bestäms fortsatt av Höganäs kommun. Tillsammans har Höganäs kommun och NSR arbetat intensivt för ett lyckat övertag och önskar nu en fortsatt god relation med alla renhållningskunder.

EFTER DEN 1 JANUARI  2020 är det NSR:s kundservice som du ska kontakta om du har frågor om ditt abonnemang eller din faktura. Du når oss via vår kundportal, e-post till kundservice@nsr.se eller telefon 042–4001340.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of nsr.se. To do that, select the language you would like to translate into in the list below.
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close
Kontakt

Kontaktportal
Privat | Företag

Telefonnummer
Växel: 042-400 13 00
Kundservice: 042-400 13 40

Organisationsnummer: 556217-4580
Om webbplatsen